Praktiske oplysninger

Vi er et behandlingstilbud, hvilket vil sige at børnene visiteres til børnehaven. Børnehavens åbningstider er kortere end i et pasningstilbud, hvilket sikrer, at personaleressourcerne bruges optimalt i den tid, børnene er i børnehaven.

Vi har også faste lukkedage; vi holder lukket mellem jul og nytår, dagen efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag samt dagene før påske. I skal være opmærksomme på at vi også har lukket i uge 28 og 29.

Se de specifikke datoer over lukkedage her

indgangsparti

Åbningstider Skrubtudserne:

Mandag - torsdag:  6.50- 15.50

Fredag: 6.50 - 14.50

Adresse: Ådalen 1, 5800 Nyborg.

e-mail: jhel@nyborg.dk

Forældre og børn skal være ude af institutionen ved lukketid.

ferie-uger, (efterårsferien (uge 42), vinterferien (uge 7) samt uge 27 og 30 i forbindelse med sommerferien) holder vi åbent, men behandlingstilbuddet får her karakter af et pasningstilbud, da noget af personalet holder ferie og det daglige behandlingstilbud og -niveau derfor ikke kan gennemføres. Der bliver sendt en forespørgsel ud på Aula, om behov for pasning i disse uger samt i hvilket tidsrum barnet evt. kommer i børnehave.

Hvis forældrene i forbindelse med lukkedage har behov for pasning, er det noget de skal løse i samarbejde med deres kommune.

Hvis barnet bruger ble, skal disse sendes med hjemmefra. Barnet har i sin garderobe en kasse, der skal indeholde rent skiftetøj. Barnet skal have relevant overtøj med hjemme fra, fx regntøj, gummistøvler og flyverdragt, huer og handsker. Vi er ude i alt slags vejr! Husk at skrive navn i barnets tøj!

Ved sygdom skrives barnet fraværende inde i Aula samt på telefon eller opkald.

En stor del af vores kommunikation med forældrene sker via barnets kontaktbog (i Aula), hvor det tværfaglige personale skriver om barnets dag i børnehaven og hvor vi opfordrer forældrene til at skrive lidt om barnets dag derhjemme, så vi har de mest optimale muligheder for at kommunikere med barnet om livet derhjemme. Der vil indimellem også blive lagt billeder op i kontaktbogen eller i et fælles galleri inde på Aula, hvilket er til stor glæde for børn og forældre.