Hverdagen hos os

Projektgrupper

Vi arbejder projektorienteret, og er hele året rundt delt ind i mindre grupper, hvor vi arbejder ud fra en fælles projektbeskrivelse. Grupperne sammensættes ud fra forskellige overvejelser, og kan være med hovedvægt på samme alder, legerelationer etc.

Hvert kvartal ændres grupperne, og derved vil jeres barn opleve glæden ved tæt samvær med mange forskellige børn, samt nye voksne.

De overordnede rammer, samt overskrift for projektet bliver planlagt, samt tilrettelagt et år før, så personalet har god tid til at forberede sig

Opstart

Inden start i Ådalens Børnehus vil vi meget gerne have at I ringer og aftaler et besøg. Når I kommer på besøg vil I få en rundvisning, og der vil være mulighed for at fortælle lidt om jer og jeres familie, så vi har de bedste forudsætninger for at skabe en god dagligdag for jeres barn. Det vil, så vidt det er muligt, være jeres barns kontaktpædagog der vil varetage rundvisningen.

Vi opfordrer til at I prioriterer dette besøg højt. Det er dejligt for alle parter, at have set hinanden, og talt sammen inden jeres barn starter.

Ved besøget vil I få udleveret en velkomstfolder, info om "MitNyborgKommune", samt en mappe som vil følge barnet i al den tid det går i Ådalens Børnehus. I denne mappe vil vi sætte billeder ind, tegninger etc. Dejlige minder fra tiden som børnehavebarn

Kontaktpædagog

Når jeres barn starter I Ådalens Børnehus vil der blive tilknyttet en kontaktpædagog. Dennes rolle er at være tovholder iforhold til at modtage info om jeres barn fra alle medarbejdere, og hvis der skulle være brug for at inddrage tværfaglige samarbejdspartnere.

I kraft af at vi arbejder i projektgrupper, og jeres barn derfor er i kontakt med mange forskellige voksne giver det os en fantastisk mulighed for at skabe et meget nuanceret billede af jeres barn.

Det er den enkelte kontaktpædagog der afholder alle samtaler med jer vedr. jeres barn.

Opstartssamtale:

Når jeres barn har gået i Ådalens Børnehus i ca. 3 måneder vil I blive tilbudt en opstarts samtale.

Ved denne samtale vil I kunne fortælle lidt om hvordan I har oplevet jeres barns opstart, og kontakt pædagogen vil kunne fortælle lidt mere detaljeret om den første tid i Ådalens Børnehus.

Læreplanssamtaler

Vores læreplanssamtaler har afsæt i de observationer vi gør os i forbindelse med vores arbejde inden for hver intelligens/læreplan. I dialog med jer, og den viden I kan bibringe om jeres barn fra den private sfære, giver det et nuanceret og mangfoldigt billede af jeres barn.

I vil typisk blive tilbudt 2 læreplanssamtaler i jeres barns børnehave tid. En samtale varer ca. en times tid.

Skulle I have behov for yderlig samtaler er dette altid en mulighed.

Nogle ting kan vi klare med en hurtig snak, men hvis I har brug for at have lidt mere tid, og ro til at tale med kontakt pædagogen, er det en god ide' at aftale en dato.