Personale i skrubtudserne

Da vi er et behandlingstilbud, har vi i skrubtudserne vores egen ergoterapeut og to fysioterapeuter ansat i huset. Derudover består personalegruppen af fem pædagoger og to pædagogisk assistenter.

I perioder har vi studerende i huset, nogle gange er de der samtidig. Vi har studerende fra pædagoguddannelsen ved UCL, hvor praktikperioden er på 7 uger og PAU studerende fra Pædagogisk Assistent Uddannelsen, med en praktikperiode på 6 måneder. De studerende indgår ikke i normeringen.

Herudover kommer i huset:

Psykolog
Ansat i Specialrådgivningen under Odense Kommune. Psykologen kommer i huset efter behov. Psykologen laver skoleindstillinger og undersøger barnet i forhold til det kognitive udviklingsniveau og der faglig sparring med personalet.

Talepædagog
Ansat ved Specialrådgivningen i Odense Kommune. Talepædagogen kommer i huset efter behov. Talepædagogen laver skoleindstillinger og undersøger barnet i forhold til dets sproglige kompetencer, samt yder faglig sparring med personalet om barnets sproglige forudsætninger, kompetencer og udviklingsniveau.

Synskonsulent
Synskonsulenten kommer i huset til børn, der har synsnedsættelse og er tildelt synskonsulent.

Sagsbehandler fra handicap-teamet i Nyborg kommune eller barnets hjemkommune
Indgår i et fagligt samarbejde efter behov.

Psykolog fra PPR Nyborg
Vi har en fast tilknyttet psykolog fra PPR i Nyborg kommune, som er med i overgangen fra børnehave til skole. Psykologen formidler barnets behov til visitationsteamet ved barnets skolevisitering.